Hjernerystelsesforeningen på Arendalsuka

Foto: Christine Kristoffersen

Hjernerystelsesforeningen deltok i år for første gang på Arendalsuka. Hjernerystelsesforeningen var synlig til stede i Hjerneteltet på Tyholmen. Dette var vår paraplyorganisasjon Hjernerådets tilholdssted i Arendal.

Sammen med Hodepine Norge gjennomførte vi arrangementet "Labyrint eller rød løper. Hvordan kan vi navigere i helsevesenet med kronisk sykdom." Styreleder Helge Skirbekk i Hjernerystelsesforeningen deltok i paneldiskusjonen og holdt presentasjonen "Hvordan kan brukermedvirkning være med å sørge for at pasienter blir hørt, og hva kan helsepersonell gjøre for å ivareta pasientenes behov?"

-Vi møtte mange hyggelige og interesserte mennesker, og vi deltok i mange interessante og spennende diskusjoner, sier Skirbekk. Dette fristet til gjentagelse.

Du kan se arrangementet her.